Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Modowanie

  1. #1
    Mage’s Assistant
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Poland
    Posts
    111

    Modowanie

    Da się jakoś modyfikować parametry jednostek? np siłę, potrzebne punkty transportu, AP itd.?
    Co można zmienić w mapie?
    Te pliki tekstowe w data/gfx/ widzę w nich potencjał, ale muszę w ciemno sprawdzać wszystko na co nie mam za bardzo czasu, może niech to będzie następny odcinek modtutoriala?
    Sorry, signature is under construction.

  2. #2
    Suicidal Angel Administrator doomtrader's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Łódź
    Posts
    925
    Quote Originally Posted by John Madlock
    Da się jakoś modyfikować parametry jednostek? np siłę, potrzebne punkty transportu, AP itd.?
    Wszystko to w pliku consts.csv - komentarze wyjaśniają co i jak.

    Quote Originally Posted by John Madlock
    Co można zmienić w mapie?
    Co dokładnie masz na myśli?

    Quote Originally Posted by John Madlock
    Te pliki tekstowe w data/gfx/ widzę w nich potencjał, ale muszę w ciemno sprawdzać wszystko na co nie mam za bardzo czasu, może niech to będzie następny odcinek modtutoriala?
    Takie tutoriale robił już Bleck, poproszę go aby zebrał to zusammen do kupy.

  3. #3
    Neophyte Sorcerer
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Wodzisław Śl./Opole
    Posts
    33
    Quote Originally Posted by doomtrader
    Quote Originally Posted by John Madlock
    Da się jakoś modyfikować parametry jednostek? np siłę, potrzebne punkty transportu, AP itd.?
    Wszystko to w pliku consts.csv - komentarze wyjaśniają co i jak.
    ... oraz w plikach land_units.csv, air_units.csv, naval_units.csv w folderze scenariusza i save'ach ;-)

    Quote Originally Posted by John Madlock
    Te pliki tekstowe w data/gfx/ widzę w nich potencjał, ale muszę w ciemno sprawdzać wszystko na co nie mam za bardzo czasu, może niech to będzie następny odcinek modtutoriala?
    Jak będzie czas to opiszę to dokładniej po polsku, do tego czasu pozostaje Ci jedynie to co napisałem i udostepniłem na forum matrixa.

  4. #4
    Suicidal Angel Administrator doomtrader's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Łódź
    Posts
    925
    Quote Originally Posted by Bleck
    Jak będzie czas to opiszę to dokładniej po polsku, do tego czasu pozostaje Ci jedynie to co napisałem i udostepniłem na forum matrixa.
    John z angielskim chyba sobie radzi, chodzi o zebranie tego co napisałeś w jeden post (choćby w postaci linków) ;-)

  5. #5
    Neophyte Sorcerer
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Wodzisław Śl./Opole
    Posts
    33
    John z angielskim chyba sobie radzi
    Nie wątpię... ja natomiast mam problemy z opisaniem niektórych rzeczy po angielsku :-| Linki pozbieram pewnie przez nocke ;-)

  6. #6
    Mage’s Assistant
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Poland
    Posts
    111
    Jakoś mi umknęło consts.csv, może myślałem, że w scenariuszach czegoś takiego nie będzie, albo notatnik mi to jakoś pokazał, że nic tam nie zauważyłem. W każdym razie dobrze, że okazało się to modowalne.

    Co do mapy to zobaczyłem już edytor, ale nie wiem jak tam nawet mapę przesunąć. W każdym razie widzę, że można ją zmienić i nawet zrobić więcej scenariuszy typu Fall Weiss.
    Tylko do scenariuszy bitewnych przydałyby się lotniska, albo lotnictwo spoza mapy, ewentualnie jakoś inaczej. Ale nie ma szans na lotniska?

    Co do tego appearance.csv to jakoś udało mi się zrobić tak by flagi nie pojawiały się tak szybko, ale w sumie nie wiem jak, po prostu zmieniłem jedną liczbę na wyczucie. Wersja 1.6 cofnęła się pod względem zmian widoku jednostek przy odjazdach kamery względem wersji demo. Z czasem doszedłbym co jak tam robić, ale właśnie z czasem.

    Na Matriksie wyświetlić posty Blecka to nie problem, ale jest tego sporo, więc nie mam nic przeciwko jakiemuś dokładniejszemu nakierowaniu.

    Albo na szybko:
    appearance.csv:
    Czym jest zoom level?
    Czym są kolejne liczby w kolejnych wierszach i czym różni się cośtam Src od cośtam Dst?
    No i sekcja trzech wierszy odpowiadająca chyba za tekst i dwa ostatnie Flag i Sprite co robią.
    Sorry, signature is under construction.

  7. #7
    Acolyte
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Kraków
    Posts
    11
    Co do mapy to zobaczyłem już edytor, ale nie wiem jak tam nawet mapę przesunąć.
    Wciskasz Ctrl i ruszasz myszką :-)

  8. #8
    Neophyte Sorcerer
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Wodzisław Śl./Opole
    Posts
    33
    Czym jest zoom level?
    Jest to poziom przybliżenia ponizek którego dana "kompozycja" (wygląd) jednostki się uaktywnia. W grze nigdzie poziom przybliżenia nie jest wypisany, ale max to 140, minimum zależy od rozmiaru mapy (przy 100% wszystkie grafiki są w skali 1:1). Zmniejszysz tę wartośc to dana kompozycja uaktywni się przy większym oddaleniu.
    Odpowiedzi na reszte pytań znajdziesz w poniższych linkach:


    Ogólny opis formatów linii (jeszcze do wersji 1.50, w patchu sam format się nie zmienił, tylko doszło kilka linii):
    http://www.matrixgames.com/forums/fb.asp?m=2173282

    Opis zmian w pliku appearance.csv w patchu 1.60:
    http://www.matrixgames.com/forums/tm...&key=&#2206992

    Przykładowy skin do gry po zastosowaniu patcha 1.60 (dołaczony do mojego pierwszego posta, w pliku appearance.csv są dokładniejsze opisy poszczególnych linii):
    http://www.matrixgames.com/forums/tm...&key=&#2216887

    Post wyjaśniajacy co zrobić jeśli nie chcesz przebarwionego tła jednostki na kolor kraju:
    http://www.matrixgames.com/forums/fb.asp?m=2245098

    Poruszony problem migających kontrolek i wyjaśnione co zrobić aby wyłacyć/właczyć ich miganie:
    http://www.matrixgames.com/forums/tm...7&mpage=2&key=

    Kilka odpowiedzi na pytania początkującego modera:
    http://www.matrixgames.com/forums/tm...&key=&#2252511

  9. #9
    Mage’s Assistant
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Poland
    Posts
    111
    Dzięki, teraz wydaje mi się, że umiałbym zrobić units jakie bym chciał.
    Okazało się też, że mogę tworzyć grafikę jednostek nawet dla krajów, których nie ma normalnie w katalogu. Jako test skopiowałem sprity Niemców do katalogu z counterami i nazwałem to units_Yugoslavia.png i zadziałało.
    Dobrze kombinuję, że Src to pozycja grafiki w info.png a Dst na heksie w grze (czy coś w tym stylu)?
    Sorry, signature is under construction.

  10. #10
    Neophyte Sorcerer
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Wodzisław Śl./Opole
    Posts
    33
    Dokładnie tak jak piszesz - możesz tworzyć osobne skiny dla każdego kraju.
    Co do Src i Dst to również masz rację... co do "w heksie gry" to każy hex ma swój obszar 166x166 (hex jest w nim wyśrodkowany, tu masz przykładową grafikę pomocniczą http://www.matrixgames.com/forums/fb.asp?m=2169369) i to tego obszary tyczą się wartości w Dst (widac to na obrazku w poście z pierwszego linka)

    Dodam tylko że nie musisz włączać ponownie gry jeśli chcesz zobaczyć efekt zmian w plikach, wystarczy że w opcjach zmienisz skin na inny, klikniesz ok, wrócisz do opcji i ustawisz znowu ten skin który edytowałeś.

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
footer